2014 m. kovo 25 d., antradienis

KP14: antra dalis

Sekmadienio ir pirmadienio „Kino pavasario“ džiaugsmai.

Kerai nuo tamsos. Filmas prasidėjo statiškais ramaus ežero vaizdais ir dieviško grožio estiška daina, ir aš nusprendžiau, kad tai bus mano šių metų „Kino pavasario“ atradimas. Pirmoji dalis, apie nedidelę bendruomenę, idiliškai leidžiančią vėsios šiaurės vasaros dienas trobelėje vidury miškų, užtvirtino pirmą įspūdį. Iš pradžių labai erzino drebanti kamera, bet po to apsipratau. Tiesiog velniškai malonu buvo stebėti tuos relaksuojančius, nieko ypatingo neveikiančius žmones. Juo labiau kad teko išgirsti šiek tiek estiškų dialogų, kurie man yra muzika ausims.
Deja, tai buvo tik viena iš trijų filmo dalių. Antrojoje herojus lieka vienas atokioje saloje, ir čia viskas jau nebuvo taip puiku. Nuostabi šiaurietiška gamta, gražūs stambaus arba tolimo plano kadrai... kuriuose vaizdas nesikeičia ištisas minutes. Po maždaug 10-ies minučių kaimynas iš kairės pradeda nevaldomai kikenti, pora žiūrovų palieka salę. Aš mėgstu lėtą kiną, tad ištvėriau, bet net man tas lėtumas buvo perspaustas. Nuotraukų paroda, o ne kinas. Gražių, meniškų nuotraukų, bet vis vien.
Trečioji dalis nukelia į metalo koncertą. Čia jau norėjosi pabėgti ir man. Visiškai nebuvo į ką žiūrėti, nebent į zombiškai išpaišytus muzikantų veidus, beliko tik klausytis muzikos, kuri ne visai mano skonio. Kaimynui vėl kikenimo priepuolis, dar pora žiūrovų išeina. Aš kantri, aš išsėdėjau iki galo, bet jau be jokio malonumo.
Sunku prisiminti kitą atvejį, kai taip smagiai prasidėjęs filmas galiausiai būtų virtęs nuobodybe. Galėjo būti gražus filmas apie nieką, jei kūrėjai nebūtų taip užsižaidę eksperimentuodami. Gaila neišnaudoto potencialo.
Verdiktas: 7/10.

Harmonija. Kol kas iš mano matytų filmų „Harmonija“ sulaukė mažiausiai žiūrovų. Nedidelė salė nesurinko nė 10-ies žmonių, pusė kurių buvo savanoriai, einantys į viską iš eilės. Dokumentika visuomet mažiau populiari už vaidybinį kiną – o gaila, nes filmas pasitaikė visai neblogas.
Kamera seka mažo miestelio pučiamųjų orkestro gyvenimą. Jie repetuoja, ruošiasi koncertui bei paradui, kartu švenčia. Gyvena savo gyvenimus, kurių nuotrupos retkarčiais įsimaišo tarp orkestro vaizdų.
Neturiu daug ką pasakyti apie šį filmą, nors jis man ir patiko. Tiesiog lengva, smagi, neįpareigojanti paprasto gyvenimo dokumentika. Daug minčių ar emocijų nesukėlė, bet salę palikau su šypsena.
Verdiktas: 8/10.

Užsimerkus gyventi paprasčiau. Dievinu kelio filmus, o šiemet festivalis viliojo net keliais. Leidau sau išsirinkti tik vieną ir dabar gailiuosi, nes teko atsisakyti „Nebraskos“, o po to iš visų pusių pasipylė liaupsės tam filmui. Gal kada gausiu progą pažiūrėti. Šįkart nugalėjo „Užsimerkus gyventi paprasčiau“, nes juk Bitlai.
Dieve mano, seniai nebuvau taip smagiai leidusi laiko kine. Nesu komedijų mėgėja, bet čia nebuvo tas filmas, iš kurio kvatotum susiriesdamas, nors šypsena nuo veido nedingo beveik visą laiką. Net ispanų kalba nelabai erzino – štai kas būna, kai filmas patinka. Veikėjams neįmanoma nejausti simpatijos, ypač pagrindiniam personažui mokytojui – jau taip jis norėjo pas Lennon‘ą, kad net graudu darėsi, kai jam nesisekė.
Nebus tai geriausias šių metų filmas, bet smagiausias ir šilčiausias – be abejonių.
Verdiktas: 10/10.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą